تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار| دیجیتال مارکتینگ در یکی دو سال اخیر به یکی از محبوب ترین موضوعات تبدیل شده است. همه در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنند و این شیوه برای توسعه تجارت آنلاین مورد توجه قرار داده اند. اگر عبارت " دیجیتال مارکتینگ " را در گوگل تایپ کنید، می بینید که پیشرفت واضحی در اصطلاحات جستجوی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. دانشگاه ها دوره های جدید دیجیتال مارکتینگ خود را تبلیغ می کنند و به طور کلی، تقاضای بیشتر کاربران برای آموزش دیجیتال مارکتینگ و استفاده از آن برای بهبود حضور آنلاین آنها بوجود آمده است. در اینجا به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که دیجیتال مارکتینگ چیست، چه کانالهایی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و برخی تصورات غلط در مورد دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در دنیای اینترنت را شرح خواهیم داد.

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح وسیع است که کلیه کانالها و روشهای بازاریابی را که می توانید برای تبلیغ محصولات یا خدمات در اینترنت و همچنین در دستگاههای الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن های همراه و بیلبوردهای الکترونیکی استفاده کنید در بر می گیرد. تفاوت اصلی بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در این است که کمپین های دیجیتال مارکتینگ منحصرا از طریق کانال های دیجیتال اجرا می شوند و این امر به بازاریاب ها امکان کنترل بیشتر، ابزار و داده ها را می دهد تا بتوانند اثربخشی یک کمپین را تحلیل کنند. دیجیتال مارکتینگ تعدادی مسیر دارد و این موارد را می توان به مسیرهای بازاریابی آنلاین و مسیرهای بازاریابی آفلاین تفکیک کرد. تفاوت اصلی این دو در این است که مسیرهای بازاریابی آنلاین فقط در اینترنت حضور دارند در حالی که مسیرهای بازاریابی آفلاین با دستگاه های دیجیتالی ارتباط دارند که لزوما به اینترنت وصل نمی شوند.

تاکتیک های بازایابی دیجیتال کدامند؟

بازاریابی وب سایت: وب سایت نقطه کانونی کلیه کمپین های دیجیتال مارکتینگ است که به خودی خود یک کانال بسیار قدرتمند است، اما یک رسانه برای اجرای اکثر کمپین های بازاریابی آنلاین نیز محسوب می شود. وب سایت شما باید به بهترین وجه ممکن برند، محصول و خدماتتان را نمایش دهد. این نرم افزار باید سریع و قابل حمل بوده و استفاده از آن آسان باشد. پس از راه اندازی یک وب سایت، مرحله بعدی استفاده از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ وب سایت و مطالب خود به منظور دستیابی به ترافیک بیشتر و در نتیجه مشتریان بیشتر است.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو): بهینه سازی موتور جستجو در حقیقت فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی سئو کمک به یک وب سایت در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو است. سئوچندین فرایند فرعی دارد که موارد اصلی آن عبارتند از:

  • سئو فنی
  • سئو داخل سایت
  • سئو خارج سایت

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک: تبلیغات PPC امکان دستیابی به کاربران اینترنتی را در تعدادی از شبکه ها از طریق تبلیغات پولی فراهم می کند. کمپین های PPC را می توانید در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترسنت یا فیسبوک تنظیم کنید و تبلیغاتتان را به افرادی نشان دهید که در جستجوی اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند. کمپین های PPC بر اساس ویژگی های جمعیتی (سن ، جنسیت و غیره) یا حتی علایق یا موقعیت خاص آنها کاربران را به دسته های مختلف بخش بندی می کنند. هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه ای به ارائه دهنده پرداخت می شود (یعنی پرداخت برای هر کلیک).

بازاریابی محتوا: دنیای دیجیتال مجموعه عظیمی از مطالب به اشکال مختلف مانند متن، تصاویر، صدا و فیلم است. هدف از یک کمپین بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق محتوا است. محتوا معمولا در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، سئو یا حتی کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغ می شود. تفاوت بین داشتن یک وبلاگ در مقابل اجرای یک کمپین بازاریابی محتوا در این است که در کمپین اهداف مشخصی در رابطه با انتشار مطالب، زمان انتشار، جمعیت هدف و نحوه نظارت بر اثربخشی کمپین های محتوای شما دارند. ابزار اصلی بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • بلاگ
  • کتاب الکترونیک
  •  دوره های آنلاین
  • اینفوگرافیک
  •  پادکست
  • وبینار

بازاریابی از طریق ایمیل : با وجود افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. بسیاری از افراد بازاریابی از طریق ایمیل را با صدها پیام تبلیغاتی در اسپم که همه ما روزانه دریافت می کنیم اشتباه می گیرند، اما این کار بازاریابی از طریق ایمیل نیست. بازاریابی از طریق ایمیل واسطه ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا افراد علاقه مند به برند شما است و این مستلزم آن است که این افراد می خواهند در مورد محصولات شما اطلاعات داشته باشند و آدرس ایمیل خود را به شما داده اند. در حقیقت، بسیاری از مشاغل و بازاریاب های موفق آنلاین، از همه کانال های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند و لیستی از ایمیل تهیه کرده و سپس از طریق آن به بازاریابی می پردازند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی به دسترسی افراد در شبکه های مختلف اجتماعی یا از طریق کمپین های بازاریابی محتوا، تبلیغات پولی یا هر دو مربوط می شود. هدف اصلی یک کمپین شناخت برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است اما هرچه بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر شود، می توانید از آن به عنوان یک کانال فروش مستقیم نیز استفاده کنید. به عنوان مثال فیس بوک را در نظر بگیرید. قیف فروش فیس بوک از 3 مرحله اصلی تشکیل شده است. راس قیف آگاهی است. این مرحله ای است که می توانید از تبلیغات فیس بوک برای معرفی برند خود به کاربران فیس بوک استفاده کنید. هدف شما در این مرحله این است که تبلیغ خود را در معرض دید هرچه بیشتر افراد قرار دهید و افراد جدیدی شما را دنبال کنند. مرحله دوم توجه است. در این مرحله هدف شما این است که افراد را جذب کرده (که این مرحله علاقه به برند شما را نشان داده است) و آنها را از وسط قیف عبور داده و به سمت بازدید از وب سایت، گشت در صفحه شما، نصب برنامه و غیره هدایت کنید. مرحله سوم تبدیل است. این آخرین مرحله است که در آن سعی می کنید افرادی را که وارد قیف شما می شوند، متقاعد کنید. مرحله تبدیل می تواند هر چیزی که برای تجارت شما ارزش دارد مانند فروش یک محصول یا خدمات یا بازدید از فروشگاه شما را در بر بگیرد.

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

 

بازاریابی دورنگرا چیست؟

بازاریابی دورنگرا اصطلاح جالب دیگری است که به چگونگی استفاده از کانالهای مختلف دیجیتال مارکتینگی برای دستیابی به مشتریان جدید که عمدتاً از طریق ایجاد محتوا صورت می گیرد مربوط می شود. اجزاء اصلی بازاریابی دورنگرا عبارتنداز: محتوا، توجه، تعامل، اعتماد و رضایت است. همه این اجزاء یک هدف واحد دارند و آن کمک به مشاغل برای ارتباط با مشتریان بالقوه خود و ایجاد کانال ارتباطی دو طرفه با آنها است که منجر به فروش بیشتر خواهد شد. تمام کانال های دیجیتال مارکتینگ قیف های فروش مشابه دارند. آنچه در بسیاری موارد متفاوت است، اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف هر مرحله از قیف است. به طور کلی، یک قیف فروش دیجیتال سه هدف اصلی دارد که عبارتند از: افراد برند شما را بشناسند، با برند شما (یا از طریق وب سایت یا برنامه شما) ارتباط برقرار کنند و تمایل پیدا کردن به برند شما.

بازاریابی رابطه ای چیست؟

بازاریابی رابطه ای یا فروش پورسانتی یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است که با افزایش استفاده از اینترنت رشد چشمگیری داشته است. اصولا، در بازاریابی رابطه ای محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و به ازای فروش پورسانت دریافت می کنید. بسیاری از شرکتهای مشهور مانند آمازون برنامه های رابطه ای دارند و در ماه میلیون ها دلار به وب سایت هایی که محصولات آنها را می فروشند حق کمیسیون پرداخت می کنند. هنگام طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باید بازاریابی رابطه ای را به عنوان راهی برای درگیر کردن افراد در برند خود و فروش محصولاتتان با پرداخت پورسانت را نیز در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، زمانی که می خواهید محصول یا خدمات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید که باید یک برنامه رابطه ای تنظیم کنید تا افراد بتوانند در اینترنت ثبت نام کرده و منابع و مطالبی را که می توانند از آنها برای تبلیغ محصولات شما استفاده کنند در اختیار داشته باشند. این افراد به ازای فروش پورسانت دریافت می کنند، اما مزایایی که برای شما به وجود می آورند بسیار بیشتر است. افرادی که بازاریابی رابطه ای برای شما انجام می دهند در واقع فروش شما را بیشتر نمی کند بلکه می تواند بهترین نماینده برند شما شوند و بر سایر افراد برای خرید یا ارتباط با شرکت شما تأثیر مثبت بگذارند.

دیجیتال مارکتينگ چه مزایایی دارد؟

دیجیتال مارکتينگ یکی از روش های به روز بازاریابی است که به دلیل مزایای زیاد آن بسیار رایج شده و محبوبیت زیادی دارد. این روش بازاریابی مزیت های مختلفی دارد که بعضی از مهمترین آنها عبارتند از: 

دسترسی گسترده : دسترسی وسیع و گستره به بازار هدف و تعداد زیادی مشتری از جمله ویژگی های اصلی روش دیجیتال مارکتينگ است . فقط کافی است یک وب سایت داشته باشید و اصلا مهم نیست که کسب و کارتان چقدر کوچک یا بزرگ است، با همین کار ساده می توانید خودتان را به بسیاری از افراد در سراسر دنیا معرفی کنید.

مقرون به صرفه: دیجیتال مارکتینک در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی از لحاظ صرف هزینه بسیار کم هزینه تر است. و شاید همین ویژگی باعث شد تا کسب و کارهای زیادی به سرعت این روش را جایگزین روش های دیگر کنند.

دوره مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان

مزیت های مدیریت کسب و کار به خصوص در طی چند سال اخیر به شکل قابل توجهی خود را در همه حوزه ها نشان داد است. همین موضوع باعث شده تا افرادی که کسب و کاری دارند و یا به طور کلی در این زمینه فعالیت می کنند، برای بیشتر شدن بهره وری کسب و کار خود به دنبال آموزش مدیریت کسب و کار باشند. حوزه دیجیتال مارکتینگ هم از این موضوع جدا نبوده و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند هم با کمک آموزش دوره مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ توانسته اند راندمان بهتری در کار خود پیدا کنند. خوشبختانه دسترسی به این سطح از آموزش عالی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان برای افراد علاقمند به این حوزه فراهم کرده است. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با ارائه دوره مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ ، اموزش جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار دانش پذیران قرار می دهد. دانش پذیران پس از آموزش مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ می توانند مدرک مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ را که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است دریافت کنند. آن دسته از افرادی که به ترجمه مدرک خود نیاز داشته باشند هم می توانند گواهینامه دوره مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ خود را ترجمه رسمی کرده و به مهر و امضا وزارت امور خارجه برسانند.


 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها